Laboratoř řízení kolejových vozidel disponuje dvěma kolejišti:

  1. Kolejiště měřítka H0 (1:87), primárně určené pro výuku. Část kolejiště vlastní univerzita, část kolejiště je zapůjčena z Klubu modelářů železnic Brno I.
  2. Kolejiště měřítka TT (1:120), které je celé zapůjčeno z Klubu modelářů železnic Brno I. Na tomto kolejišti probíhá vývoj řídícího softwaru hJOP. O kolejiště se starají převážně členové Klubu modelářů železnic, probíhá na něm pravidelná výstavba nových částí tratě a nasazování nových technologií.

Obě kolejiště jsou řízena programem hJOP, který umožňuje řízení podobně, jako je tomu na skutečné železnici. Software je uzpůsobený k řízení kolejiště v několika režimech, z nichž jeden umožňuje studentům připojit se k technologickému serveru kolejiště a jeho řízení pomocí jednoduchého RESTového API. Toto API je kvůli své jednoduchosti hojně využíváno ve výuce.

Kolejiště TT v laboratoři v roce 2014

Hnací vozidla H0

Pro modelování skutečného provozu byla pořízena vozidla dvou epoch. Jedna epocha souvisí přímo s modelem trati Kuřim–Veverská Bítýška z roku 1935. Druhá epocha představuje typické období Československých státních drah kolem roku 1980.

Pro předválečnou epochu jsou určena tato vozidla:

  • Parní lokomotiva řady 422.0
  • Parní lokomotiva řady 413.0
  • Osobní a nákladní vozy (pro 3 soupravy)

Epocha ČSD má tato vozidla:

  • Motorová lokomotiva T478.0
  • Motorová lokomotiva T435.0
  • Motorový vůz M152.0
  • Nákladní vozy (2 soupravy)